W związku z wprowadzeniem nowych zasad bezpieczeństwa, wynikających z Rozporządzenia Ministra Zdrowia

z dnia 24 marca 2020 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu epidemii (Dz. U. nr 522), tj. ograniczenia w przemieszczaniu się i obowiązkiem pozostania w domu, z wyłączeniem dojazdu do pracy czy załatwiania niezbędnych codziennych potrzeb takich jak zakup jedzenia, lekarstw czy opieki nad bliskimi, zachodzi potrzeba zmiany zasad rejestracji pojazdów w Wydziale Komunikacji Starostwa Powiatowego w Nisku.

 

Począwszy od dnia 25 marca 2020 r., mieszkańcy powiatu niżańskiego (osoby fizyczne), będą mogli zarejestrować pojazd, przesyłając kurierem lub pocztą (na adres Starostwa Powiatowego w Nisku, Plac Wolności 2, 37-400 Nisko), wniosek i oryginały dokumentów, niezbędnych do rejestracji pojazdu. Jeżeli rejestrowany w Wydziale Komunikacji pojazd jest zarejestrowany i posiada tablice rejestracyjne – prosimy również o ich przesłanie na powyższy adres.

 

Ze względu na to, że Starostwo Powiatowe w Nisku nie ma obowiązku przesyłania do rejestrującego pojazd właściciela nowych tablic rejestracyjnych i dokumentów z tym związanych, prosimy o rozważenie zlecenia wysyłki tablic i dokumentów przez nasz urząd, w ramach usług Poczty Polskiej. Cena takiej usługi wynosi 15,60 zł. Kwotę tą można doliczyć do standardowej opłaty za rejestrację – należy jednak w tytule opłaty zaznaczyć, że  zawiera ona koszt dostarczenia do właściciela dokumentów i tablic.

 

Prosimy również o podanie adresu poczty elektronicznej, co umożliwi nam, po zarejestrowaniu pojazdu, przesłanie właścicielowi skanu pozwolenia czasowego. Będzie to niezbędne do zawarcia obowiązkowego ubezpieczenia OC już w dniu rejestracji pojazdu, ponieważ brak ubezpieczenia OC może skutkować naliczeniem wysokich kar.

 

Prosimy również o podanie numeru telefonu kontaktowego, co pozwoli nam na przekazanie Państwu informacji o zarejestrowaniu pojazdu i wysłaniu skanu pozwolenia.

 

Pozostali zainteresowani, tj. osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą związaną z używaniem pojazdów lub ich obrotem, oraz osoby prawne, proszone są o kontakt telefoniczny z Wydziałem Komunikacji, celem ustalenia zasad załatwienia ich spraw.

 

Numer telefonu do Wydziału Komunikacji: (15) 841 60 47 wewn.  od 201 do 204 lub adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Starosta Niżański

Robert Bednarz